Nu har färgbranschen sin egen granskningsman rörande marknadsföring
Många branscher genomför olika åtgärder för att tillse att marknadsföringen är lagenlig och etiskt riktig.
Sveffs styrelse beslutade förra året att färgbranschen ska ha sin egen granskningsman. Någon som kan bygga policy i marknadsföringsfrågor och svara på frågor rörande marknadsföring med fokus på vår bransch.
Detta miniseminarium kommer bland annat beröra:
- Varför har färgbranschen infört en granskningsman för marknadsföring?
- Vilka uppgifter har en granskningsman?
- Vilka erfarenheter finns det från andra branscher rörande självreglering av marknadsföring?
- Vilka blir granskningsmannens första åtgärder?
- Hur är det tänkt att enskilda medlemmar kan ha nytta av en granskningsman för marknadsföring?
Det kommer också finnas gott om tid för frågor.
Miniseminariet riktar sig till alla som sysslar med, eller berörs av, marknadsföring inom färgbranschen.
Föreläsare
Tid & plats
Tisdag 23 februari 2016 kl 10.00 - 12.00.
Annexet, plan 3, Näringslivets Hus, Storgatan 19 (T-bana Östermalmstorg)
Anmälan & avgifter
Seminariet är kostnadsfritt. Kaffe serveras från 9.30.
Anmälan sker senast tisdag 16 februari.
Övrig information
Vid fulltecknat seminarie eller för få deltagare vid anmälningstidens slut förbehåller vi oss rätten att ställa in seminariet resp. att få återkomma med nytt tillfälle.
Vid frågor, kontakta: jennie.andersson@toxintelligence.se