Filtrerar efter: Marknadsföringslagen
KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.
Visa evenemang →
KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.
Visa evenemang →
KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.
Visa evenemang →
KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.
Visa evenemang →
En digital utbildning i sex delar med fokus på lagstiftning om, ingredienser i, märkning och marknadsföring av kosmetiska produkter. Utbildningen riktar sig till alla aktörer i leverantörskedjan av kosmetik. Inga förkunskap krävs.
Visa evenemang →
Kosmetika är en lustfylld, intresseväckande och expansiv produktgrupp som är en naturlig del av allas vår vardag med allt ifrån tandkräm och deodorant till serum och make-up. Men att marknadsföra och sälja kosmetika på ett korrekt sätt förutsätter att man har koll på både kosmetikalagstiftningen och marknadsföringslagen
Visa evenemang →
KoHF har bjudit in Konsumentverket till ett webinar den 17 november. Myndigheten kommer att berätta om hur den arbetar med marknadens aktörer kring miljörelaterade budskap i reklam och marknadskommunikation.
Detta är det andra av två webinar från branschföreningen KoHF om kosmetiska produkter och ansvarsfull reklam och marknadsföring.
Visa evenemang →
Reklam och marknadskommunikation har vid sidan av konsumentens säkerhet alltid varit en viktig del i marknadsföring av kosmetiska produkter. Det är inte ovanligt med kreativ och banbrytande reklam i kosmetikbranschen. Men var går gränsen för vad man får säga i sin marknadsföring?
Detta är det första av två webinar från branschföreningen KoHF om kosmetiska produkter och ansvarsfull reklam och marknadsföring.
Visa evenemang →