Marknadsföringslagen

Filtrerar efter: Marknadsföringslagen

ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat
mars
14
11:30 fm11:30

ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat

KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.

Visa evenemang →
ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat
nov.
16
11:30 fm11:30

ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat

KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.

Visa evenemang →
ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat
sep.
27
11:30 fm11:30

ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat

KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.

Visa evenemang →
ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat
maj
25
11:30 fm11:30

ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat

KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.

Visa evenemang →
Fördjupningskurs om märkning och marknadsföring av kosmetiska produkter
mars
8
till 11 mars

Fördjupningskurs om märkning och marknadsföring av kosmetiska produkter

Kosmetika är en lustfylld, intresseväckande och expansiv produktgrupp som är en naturlig del av allas vår vardag med allt ifrån tandkräm och deodorant till serum och make-up. Men att marknadsföra och sälja kosmetika på ett korrekt sätt förutsätter att man har koll på både kosmetikalagstiftningen och marknadsföringslagen

Visa evenemang →
Webinar: Konsumentverket om sitt arbete om miljörelaterad reklam
nov.
17
9:00 fm09:00

Webinar: Konsumentverket om sitt arbete om miljörelaterad reklam

KoHF har bjudit in Konsumentverket till ett webinar den 17 november. Myndigheten kommer att berätta om hur den arbetar med marknadens aktörer kring miljörelaterade budskap i reklam och marknadskommunikation.
Detta är det andra av två webinar från branschföreningen KoHF om kosmetiska produkter och ansvarsfull reklam och marknadsföring.

Visa evenemang →
Webinar: Kosmetiska produkter - ansvarsfull reklam och marknadskommunikation
okt.
26
9:00 fm09:00

Webinar: Kosmetiska produkter - ansvarsfull reklam och marknadskommunikation

Reklam och marknadskommunikation har vid sidan av konsumentens säkerhet alltid varit en viktig del i marknadsföring av kosmetiska produkter. Det är inte ovanligt med kreativ och banbrytande reklam i kosmetikbranschen. Men var går gränsen för vad man får säga i sin marknadsföring?
Detta är det första av två webinar från branschföreningen KoHF om kosmetiska produkter och ansvarsfull reklam och marknadsföring.

Visa evenemang →