Aktuella event
ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat
KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.
ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat
KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.
ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat
KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.
ICCs utbildningar inom Ansvarsfull marknadsföring om miljö och klimat
KTF kan nu erbjuda 30 % rabatt till alla medlemmar som vill gå ICCs (International Chamber och Commerce Sweden) utbildningar inom marknadsföring och ansvarsfull kommunikation med miljö- och klimatpåståenden. Under 1,5 timme får deltagarna en grundläggande introduktion i befintliga regler och riktlinjer. Utbildningen fokuserar även på hur ICC-koden kan tjäna som praktisk vägledning när man utformar sin marknadsföring, samt belyser konkreta exempel på hur domstolar och Reklamombudsmannen använder ICC:s regler i sina bedömningar.
Översiktskurs om kosmetiska produkter
En digital utbildning i sex delar med fokus på lagstiftning om, ingredienser i, märkning och marknadsföring av kosmetiska produkter. Utbildningen riktar sig till alla aktörer i leverantörskedjan av kosmetik. Inga förkunskap krävs.
Fördjupningskurs om märkning och marknadsföring av kosmetiska produkter
Kosmetika är en lustfylld, intresseväckande och expansiv produktgrupp som är en naturlig del av allas vår vardag med allt ifrån tandkräm och deodorant till serum och make-up. Men att marknadsföra och sälja kosmetika på ett korrekt sätt förutsätter att man har koll på både kosmetikalagstiftningen och marknadsföringslagen
Webinar: Konsumentverket om sitt arbete om miljörelaterad reklam
KoHF har bjudit in Konsumentverket till ett webinar den 17 november. Myndigheten kommer att berätta om hur den arbetar med marknadens aktörer kring miljörelaterade budskap i reklam och marknadskommunikation.
Detta är det andra av två webinar från branschföreningen KoHF om kosmetiska produkter och ansvarsfull reklam och marknadsföring.
Webinar: Kosmetiska produkter - ansvarsfull reklam och marknadskommunikation
Reklam och marknadskommunikation har vid sidan av konsumentens säkerhet alltid varit en viktig del i marknadsföring av kosmetiska produkter. Det är inte ovanligt med kreativ och banbrytande reklam i kosmetikbranschen. Men var går gränsen för vad man får säga i sin marknadsföring?
Detta är det första av två webinar från branschföreningen KoHF om kosmetiska produkter och ansvarsfull reklam och marknadsföring.